Framme i Phuket

Pheeww, nu ar vi antligen i Phuket. Jag ar helt slut! Knappt att jag orkar rora pa mig.

Helt galet lang bussresa, forst nastan tolv timmar pa en stor buss dar jag tror att jag totalt fick ungefar en kvart-halvtimmes somn, eftersom bussen skumpade fram och lyckades stanna sa fort man dasade till. Sen sa far vi ga av mitt ute i ingenstans, vi har ingen anining om vart vi ar det enda vi vet ar att vi ska byta buss. Sa efter nagon timmes vantande, klockan ar nu runt sju pa morgonen sa kommer varan minibuss. Det visar sig da att minibussen inte gar direkt till Phuket som vi trott utan tar oss en bit till en resebyra, dar vi far betala ytterligare pengar for att aterigen satta oss pa den lilla minibussen for en resa till Patong Beach pa runt 4 timmar! Trodde att man skulle bli smatt galen ett par ganger om, hjalpte inte att jag nu ar tackt av en massa myggbett!

Han som ska kora oss till Phuket shotade red bull, stannade varken for rott ljus eller stoppskylt och sicksackade mellan trafiken som en dare, dvs nar han inte lag mitt i vagen! Samtidigt som han med jamna mellanrum tutade! Ett tag tankte jag att vi garanterat kommer att krocka! Hela resan kan inte beskrivas annat an konstig! Och utmattande!
Iaf, antligen framme i Phuket ar vi, bor pa ett hotell precis bredvid Patong Beach. Var pa stranden en stund forut, och jag kan saga att det ar varmt!

Forrsten sa skulle jag vilja utlysa skottpengar pa nasta forsaljare som forsoker tvinga oss att kopa en massa grejer. Det racker nu! Jag vill inte! =)

Phuket

Ikvall aker vi till Phuket med buss, kommer ta runt 10-14h men det ar pa natten sa det ska forhappningsvis ga bra! Hor av mig nar vi ar framme!

Sawatdee

Forsokte ladda upp nagra bilder, men internet ar for segt sa det blev bara tre st. Men nar vi kommer till ett battre internet cafe sa ska jag forsoka ladda upp fler bilder.

(Det ska forhoppningsvis ga att klicka sa att de blir storre)

Pa flygplatsen Peking flygplats Ute pa tur med guide

Ps. Nu finns jag pa skype ocksa, sa har ni det ar det bara att soka efter mig!

Bangkok!

Nu ar vi framme! Och jisses vad varmt det ar! Kom fram igar kvall sa da akte vi direkt till hotellet. Skummaste taxi resan jag har varit med om, haha, 130 km/h och inga balten dar bak kandes val sadar men vi kom fram oskadda iaf! Hotellet ar verkligen super fint, och alla bugar och haller upp dorrar at oss. Inte riktigt vad man ar van vid!

Flygresan var val sadar, kandes som om den var dubbelt sa lang mot vad den egentligen var och mellanlandningen i Peking var ocksa bra konstig. Idag ska vi kanske forsoka hitta nagon tur att aka pa, for att bara ga runt och kolla i omradet upptackte vi var ganska svart, folk kor som galningar har. Det ar knappt man vagar ga over gatan!

Hoppas ni har det bra!

bara en dag kvar nu!

Igår var det "hej då fest" hemma hos mig och Lisa, eller ja det blev väl inte direkt mycket till fest, hälften stack tidigt och den andra hälften satt och pratade. Men det var mysigt ändå, vi kollade på gamla kort och pratade minnen, det blev mycke skratt!

Så imorrn åker vi mot Thailand, vi kommer inte att ha någon fungerande telefon där men det är ju bara två veckor. När vi sen kommer till Australien kommer vi dock ha samma mobiler som sist, så om ni inte har sparat dom numrerna redan så finns lisas nedan (kommer inte ihåg mitt just nu)

Lisas nr: +61422 209 643
Mitt nr: kommer snart

Nu ska jag upp på stan och fixa de sista grejerna, sen ska jag hem och packa väskan och fixa lite.

fisksås

fisksås, fisksås, fisksås!

Det är vad jag fick på mig min sista dag på McD, halva ryggen, nacken och lite av håret =D Men det var det värt! För priset av det är ju ledighet och en massa SOL och resande! Måste säga att det kändes bra skönt att lämna in namnbricka, kläder och skåpnyckel idag, det var tid för det! Men samtidigt var det lite tråkigt också, finns det många roliga människor som jag kommer sakna där!

Det är inte länge kvar nu! Och jag kommer att ha fullt upp! Imorgon ska allting som inte ska vara kvar i lägenheten packas ner, det ska städas och sen ska jag besöka min farmor&farfar. På fredag är det shopping och avskedfest och på lördag är det packning och allt sista minuten grejs!

Sen på söndag, 18:05 kommer planet mot Bangkok att lyfta!

stackarna

Var iväg och kastrerade busingarna idag, stackarna ligger nu helt utslagna på golvet och i buren.

Man tycker så synd om dom trots att det inte är någon fara, lite tråkigt dock att jag måste iväg till jobbet snart så att de måste vakna upp ensamma. Men mamma skulle komma över och kolla till dom när jag jobbar.

sju

Om exakt en vecka kommer Lisa och jag sitta på planet mot Bangkok, eller man skulle kunna säga Peking eftersom det är där vi ska mellanlanda. Så spännande!

Imorgon är det fullt upp:

Ska till Spa huset och få massage
Ta sista sprutan innan vi åker
Jobba

Men kommer inte jobba lika länge som det var tänkt från början, det är skönt. Slippa krångla med hur man ska ta sig hem..

Nu: Sova så man är pigg inför massagen!

boring

Det är alltid likadant med mig, jag längtar tills jag är ledig men när jag väl är ledig så känner jag mig bara uttråkad! Det är en jävla ironi. Har bara tre dagar kvar att jobba nu, sen är det slut med jobb på McD, vilket känns både skönt och konstigt. För vem vet, denna gång kanske man inte kommer tillbaka? Vi får helt enkelt se vad som händer.

JJ är i australien nu, behöver jag säga att jag är lite avundsjuk? =) Sju dagar har aldrig kännts så långa men ändå så korta! Jag vill till solen och värmen, det är inte kul att kolla ut genom fönstret och det alltid är mörkt! Bara det gör mig på tråk humör! Jag tror helt enkelt att jag får pälsa på mig och ta mig en sväng utomhus med mp3 spelaren, kanske blir lite piggare då.

8 dagar kvar.

Hah, bara för att man trodde att det var helt klart med reservationerna för hotellen i bangkok så visar det sig att det sista hotellet var uppbokat, tack för det! Så nu har vi bytt hotell, hoppas det löser sig med detta!

Lisa och jag var på Bride Wars (Bröllopsduellen, Sverige och deras roliga översättningar), den var rolig! Så den tycker jag att ni ska se!

Jag är trött och har ont i huvudet så nu ska jag sova!

Borde verkligen sova just nu, ska upp halv sex till jobbet imorrn. Jag gillar verkligen inte att gå upp tidigt! Det är inte min grej. Men jag borde se det från den ljusa sidan, det är sista gången på vääldigt länge som jag måste gå upp så tidigt, iaf för att jobba.

Idag har vi bokad hotell för de tre första och de tre sista dagarna i Bangkok. Spännande! Hoppas det är bra hotell!

Första hotellet:

Sista hotellet:

Hoppas att det är lika fint på bilderna!

Nu är det bara 10 dagar kvar!

Träffade Linn idag, det var alldeles för länge sen!

Jag kan inte fatta att det bara är tretton dagar kvar innan vi sitter på planet till Bangkok, det är helt overkligt! Har börjat kolla på hotell i Bangkok idag, det är hög tid att boka för de första dagarna, ska se om vi hinner få det gjort imorrn. Hoppas det, för man vill ju gärna ha det klart innan vi kommer dit. Har fixat så att pappa ska skjutsa oss till flygplatsen, det känns lite skumt att planera sådant för det känns så långt borta, tror inte att jag har fattat än att vi åker om mindre än två veckor!

Nu sitter jag och väntar på att Lisa ska komma hem från jobbet..

Musik tips?

Försöker hitta musik att ta med på resan, har ni några tips? Vill ha mycke blandad musik med mig, så att jag inte tröttnar eftersom jag troligen kommer lyssna ganska mycket.

JJ - avskedsfest

Igår hade Joanna och Johannes avskedsfest på Börnstugan, god mat och en massa folk! Jag hade kul!
Skulle ha åkt buss hem ensam eftersom Lisa redan dragit, men träffade Rickard och flickvän utanför Burger king och han tyckte att det var bättre att jag delade taxi med dom istället för att gå ensam. Så jag kom hem fattigare men i ett stycke =)

Det var en rolig kväll, tur att vi kommer möta upp med Joanna o Johannes i Perth om ett par veckor!

Nu ska jag äta någonting och sedan cykla till jobbet, imorrn och på tisdag är jag ledig!

Pheew!

Äntligen!

Sista natten på Mcd är avklarad! Jag är väldigt trött på alla fyllon som

1) Skriker mig i ansiktet så att jag blir halvdöv
2) Tvingar mig att skrika för att jag ska kunna höras, vilket gör mig hes
3) alla kommer med dåliga skämt som man har hört tjugoelvatusenjävla gånger
4) är så fulla att dom inte ens fattar vad man menar när man frågar vad de vill dricka

För att inte nämna alla som ska krångla, vara otrevliga eller har en tendens att kalla mig för gumman, sötnos eller liknande.

Så nu har jag bara 8 arbetsdagar kvar! Det känns väldigt skumt!

Årets första semla

Mamma kom förbi idag och vi åt årets första semla, mums! =) Annars har dagen bestått av att tvätta
och kolla på the amazing race. Men snart är det dags att åka till jobbet, behöver jag säga att jag inte är taggad? Hua för att jobba hela natten. Men jag är ledig imorrn, och då är det party!

Nu måste jag göra mig i ordning för cykelfärden till jobbet.. Ha en bra kväll!

Ligger i sängen under mitt varma täcke, bärbara datorer är grejen! Kommer nog inte resa mig ur sängen mer den här kvällen. Jag känner mig inte helt okej, kanske börjar bli sjuk för jag känner mig helt matt. Egentligen borde jag sortera tvätt och diska men jag orkar bara inte. Får gå upp tidigare imorrn och göra det istället, hoppas på att jag är piggare då. Jag har inte tid att bli sjuk just nu! Jag orkar bara inte.

Orkade iaf ge katterna mat så de blev glada, titta vilka sötisar de var när de var små!

Ps. nu är det bara 18 dagar kvar!
Pss. den 23:e är det 'hej-då fest som ni inte får missa!'
Psss. Tack till Lisa som bytte tid med mig idag, det är guld värt!

Kyligt

Fy vad kallt det är ute! Vill inte röra mig ur sängen jag ligger i just nu, här är det iaf varmt och skönt! Lisa, jag och lisas mamma var iväg och fixade reseförsäkringar förut idag, sen var vi iväg till försäkringskassan och där fick vi vänta i 1,5h!! Sjuk väntetid om ni frågar mig!
Så nu är iaf försäkringen fixad, och det är inte så mycket kvar som behöver göras inför resan vilket känns skönt! Det är bara 19 dagar kvar nu!

Jag vill ha värme!

Snart är vi påväg till denna stad, Bangkok!

SNART, SNART!

Det är så himla mycket tankar som snurrar runt i min lilla hjärna! Det är nu mindre än en månad kvar innan vi sitter på planet bort från detta kalla land! Det är det jag här väntat på i över sex månader, ända sedan vi kom hem från förra resan. Det började redan samma kväll vi kom hem, den enda tanken som då snurrade runt var "vad fan åkte vi hem för?", visst det var underbart att träffa alla här hemma men ända sen dess har det varit någonting som inte har varit rätt med mig. Jag kan ärligt säga att det inte har varit de gladaste månaderna i mitt liv, jag vet inte vad det har varit med mig men jag hoppas verkligen att det ska ändras när vi nu åker igen.

Det finns många som jag kommer sakna nå så otroligt mycket, och jag hoppas att de kommer att tycka att det är lite tomt utan mig iaf.

Det jag kanske hoppas mest med den här resan är att jag ska känna mig som mig själv igen och inte som nån sur, elak bitch från helvetet som bara går om kring och sprider olycka. För det är lite så jag har kännt mig de senaste månaderna. Jag har aldrig varit en sprudlande glad människa, men nuförtiden känner jag inte igen mig själv.

Nu lite bilder från förra resan så att jag kan drömma mig bort innan jag ska sova.

Andra dagen i Australien, jag fortfarande sjuk. Kolla in hur vit jag är!

Någon månad senare är jag brun som en pepparkaka, mycket bättre =)

Jag och Lisa med Andy, en rolig brittisk snubbe =)

Augusta

På stranden

Det var alla bilder jag lyckades få tag på just nu..

Sov gott!

RASTLÖS

Okej, så nu har jag städat, slöat, gått till affären och tagit ett långt bad med ansiktsmask. Vad sjutton ska man göra nu? Känner mig ytterst rastlös och hon i rummet bredvid verkar inte ha några större planer på att röra sig ur soffan, iaf inte än på ett tag. Iee jag vill göra någonting!!

STÄDDAG

Dagen har hittills bestått av att städa hela lägenheten, ibland jag kan jag få lite städryck. Jag är långt ifrån pedant men det är så jäkla mycket skönare när det inte ser ut som "hej kom och hjälp mig överallt", har bara mitt rum kvar att göra nu men det orkar jag inte göra idag, börjar få ont i huvudet så tar det någon annan gång.

Nu:

* Slöa lite framför datorn efter maten
* Gå till affären
* Dega resten av kvällen

DJUPA TANKAR

Ibland vill jag skaffa mig en tidsmaskin så att jag kan åka tillbaka i tiden. För att göra saker annorlunda eller för att helt enkelt bara åka till små stunder som man aldrig får tillbaka igen. Jag känner mig så himla hjälplös när jag inser att tiden bara tickar vidare och saker förändras hela tiden, jag är så rädd att jag en dag ska vakna upp och ångra en massa. Det är en knepig känsla att kolla tillbaka på gamla minnen eller saker som man själv och andra har skrivit och inse att så jävla mycket har förändrats precis under ens näsa, utan att man har gjort någonting åt det.

Det senaste året/åren har jag förlorat kontakten med personer som en gång betydde väldigt mycket för mig, har till och med förlorat en bästa vän. Och jag kan inte säga att det inte gör ont när man inser att det kanske är försent för att reparera skadan som redan har skett. Jag vet att jag borde ha anstängt mig mer, men det borde du också ha gjort.

Det är klart det gör ont för jag trodde jag betydde mer. Det är klart det gör ont när man inser att man hade fel.

LEDIGT

Ni anar inte hur skönt det har varit att vara ledig idag, och att veta att jag är ledig imorrn med känns ännu bättre må jag säga! Imorrn ska jag sova läänge, känner att jag behöver få tillbaka energin om jag ska orka jobba järnet dessa sista veckor.

JAG VILL HA!!

Jag vill ha långt hår igen!!

Är så himla sugen på att köpa clip ons nu så det är inte sant, men man undrar ju hur mitt hår kommer att bli när vi åker för det bleks ju väldigt snabbt.. Det är så nära att jag klickar hem lite hår nu kan jag säga!

GOTT NYTT ÅR!

Gott nytt år allesammans! Hoppas ni haft en bra första dag på det ny qåret, själv har den tillbringats på det härliga McD hela dagen. Hua mig, det kändes verkligen som om dagen aldrig skulle ta slut. Den första timmen/timmarna tillbringades med att skaka på huvudet åt alla bakfulla/fortfarande fulla som kom in och ville köpa lite bakfylle mat.

Har ni skaffat er några nyårslöften då? Jag brukar aldrig göra några, men det är mest för att jag alltid glömmer bort dem efter ett par dag. I år har jag däremot ett som jag tänkter försöka hålla och det är:

Att vara mer positiv och ha så jävla kul som möjligt!